Ako si u nás uplatníte príspevok na okuliare od zdravotnej poisťovne?
Čo je príspevok na okuliare a ako funguje?
Každá zo zdravotných poisťovní na Slovensku (Union, VšZP a Dôvera) ponúka príspevok na detské okuliare. Postup sa síce v každej poisťovni trochu líši, ale jedno majú spoločné – do eyekida vždy potrebujete prísť s predpisom od zazmluvneného očného lekára.
Tento príspevok môžete využiť ako na okuliarové rámy, tak aj na dioptrické sklá. Ako to však už býva, podmienky pre čerpanie benefitu sa v každej mierne líšia, preto odporúčame overiť si detaily priamo na webovej stránke svojej poisťovne:
Union: Príspevok na okuliare pre deti
VšZP: Až 100 % na okuliarový rám
Dôvera: Až 100 € na dioptrické okuliare
Stručný prehľad podmienok podľa poisťovní
Union
Príspevok: 70 €.
Nárok: Všetci poistenci do 18 rokov. Musí mať zdravotné poistenie v Unione aspoň jeden zo zákonných zástupcov dieťaťa.
Vzťahuje sa na: Všetky rámy a okuliarové šošovky bez obmedzenia dioptrií.
Podmienky: Predpis od zazmluvneného očného lekára, doklad o úhrade od optiky.
VšZP
Príspevok: 100 €.
Nárok: Všetci poistenci do 18 rokov. Nie je potrebné, aby bol poistený aj zákonný zástupca dieťaťa.
Vztahuje sa na: Sériový rám (raz ročne) alebo individuálny rám (raz za dva roky), šošovky pri dioptriách nad +4/-4 (raz ročne).
Podmienky: Preventívna prehliadka u pediatra, predpis od zazmluvneného očného lekára, doklad o úhrade od optiky.
Dôvera
Príspevok: 100 €.
Nárok: Všetci poistenci do 18 rokov. Nie je potrebné, aby bol v Dôvere poistený aj zákonný zástupca dieťaťa.
Vzťahuje sa na: Sériový okuliarový rám a okuliarové šošovky s refrakciou do +4/-4 a súčet do +6/-8D.
Podmienky: Preventívna prehliadka u pediatra, predpis od zazmluvneného očného lekára, doklad o úhrade od optiky.
Mám nárok na získanie benefitu aj po vyšetrení u vás?
Táto téma je trošku zložitejšia, akoby sme chceli, ale posnažíme sa vám to vysvetliť ľudskou rečou. Aby ste mohli získať príspevok, predpis musí pochádzať od zazmluvneného lekára. Keďže vyšetrenia v eyekide zatiaľ nie sú zazmluvnené, benefit, žiaľ, nie je možné uplatniť po našom vyšetrení.
Teraz sa isto pýtate, prečo tak neurobíte? Pravdou je, že zazmluvnením vyšetrení by sme museli okresať množstvo úkonov, ktoré máme v balíčku a ktoré robíme automaticky každému dieťatu. Pre nás v eyekide je totiž absolútne kľúčové problémom predchádzať, podchytiť nález v začiatku a nie urobiť vyšetrenie, až keď bije na poplach.
V skratke, zazmluvnenie by vo finále znamenalo menej úkonov, menej času na vyšetrenie, rozhovor s rodičmi a jednoducho na všetok štandard, ktorý chceme našim pacientom ponúkať.
Môže sa to v budúcnosti zmeniť?
Radi by sme vám z fleku napísali „áno, istotne!”, ale keďže aktuálne je legislatíva nastavená tak, že by sme museli markantne ubrať z nastavených štandardov a kvality služieb, nevidíme to ružovo. No verte, že akonáhle sa niečo zmení v prospech pacientov a zariadení, budete to vedieť ako prví.
Zodpovedali sme vám k tejto téme všetky otázky? Supiš! Ak vám ešte niečo blúdi mysľou, neváhajte sa nám ozvať, radi pokecáme! Všetky kontakty na nás nájdete tu.